Wycieczka do Biskupina

Dnia 15 czerwca 2018 r, uczniowie klas IV-VII pod opieką pań M. Bieganek – Szczurek, K. Frali i I. Izdebskiej udali się na jednodniową wycieczkę turystyczno – krajoznawczą do Biskupina, która rozpoczęła się o 5.45 wyjazdem spod szkoły.
   Po przyjeździe na miejsce około 9.00, pierwsze, co zobaczyliśmy to Muzeum Rybactwa. Jego zwiedzanie jest interaktywną wędrówką przez świat jezior i historii, którą rozpoczęliśmy, zaglądając do domu XIX wiecznego rybaka. Wystawa podzielona jest na płynnie przechodzące w siebie sektory tematyczne, przybliżające zagadnienia w sposób atrakcyjny wizualnie i dźwiękowo. Następnie, w wolnej chwili, mogliśmy skorzystać z pobliskiego placu zabaw, mieliśmy też możliwość strzelania z łuku i rzucania dzidą do tarczy.
    W końcu udaliśmy się do prasłowiańskiej osady obronnej z VIII w. p.n.e oraz najbardziej znanego rezerwatu archeologicznego. Jest to to bardzo ciekawe miejsce położone nad Jeziorem Biskupińskim. Podczas zwiedzania mogliśmy zobaczyć neolityczną wioskę i zwiedzić prehistoryczne domy, w których zamieszkiwali ówcześni mieszkańcy. Poznaliśmy dzieje przodków oraz dowiedzieliśmy się, jak funkcjonowali oni w najdawniejszych czasach. Niektórzy z nas pewnie byli zdziwieni faktem, że ludzie mieszkali w chatach razem ze zwierzętami czy sypiali na prymitywnych łożach wyściełanych sianem. Mieliśmy również chwilę wolnego na zakup pamiątek.
      Trochę zmęczeni i bardzo głodni udaliśmy się na obiad do pobliskiej restauracji. Po obiedzie i lodach czekała na nas kolejna atrakcja – prawie godzinna podróż kolejką wąskotorową do Żnina, podczas której mogliśmy podziwiać piękne, pałuckie widoki. Dla wielu uczniów była to pierwsza przejażdżka takim pojazdem. W Żninie czekał już na nas pan kierowca i ruszyliśmy w drogę powrotną. Okazało się jednak, że to nie koniec atrakcji. Nasi nauczyciele, chociaż nie było tego w programie, przygotowali nam niespodziankę i zatrzymaliśmy się w McDonald’s.
Do domów szczęśliwie powróciliśmy około godz. 19.30, utrudzeni, ale bardzo zadowoleni.